La premsa internacional informa que Rajoy rebutja dimitir mentre creix l'escàndol de les finances del PP

El setge sobre Mariano Rajoy pel "cas Bárcenas" s'estreny i això ho recullen diversos mitjans internacionals, que informen de les paraules del president espanyol a la portada de les respectives edicions digitals.
La premsa internacional informa que Rajoy rebutja dimitir mentre creix l'escàndol de les finances del PP
Sant Joan Despí

La premsa internacional informa que Rajoy rebutja dimitir mentre creix l'escàndol de les finances del PP

El setge sobre Mariano Rajoy pel "cas Bárcenas" s'estreny i això ho recullen diversos mitjans internacionals, que informen de les paraules del president espanyol a la portada de les respectives edicions digitals.
Irene Vaqué Actualitzat
L'anunci de Rajoy que no dimitirà, notícia d'obertura a la BBC.

L'anunci de Rajoy que no dimitirà, notícia d'obertura a la BBC.

El setge sobre Mariano Rajoy pel "cas Bárcenas" s'estreny i això ho recullen diversos mitjans internacionals, que informen de les paraules del president espanyol a la portada de les respectives edicions digitals.

El que més ho destaca és la BBC, on la informació s'ha situat com a primera a la portada. El mitjà britànic destaca que Rajoy rebutja les peticions de dimissió i afirma que no cedirà al "xantatge". També recull que el dirigent espanyol nega haver fet res mal fet, encara que no desmenteix que enviés SMS a Bárcenas.

Al francès "Le Monde", la informació sobre Rajoy ocupa el segon lloc més destacat. "Enmig de la tempesta, Rajoy descarta dimitir", titula el rotatiu, que remarca que les paraules del dirigent del PP arriben mentre creix l'escàndol pel cas de comptabilitat oculta del partit. El diari informa que polítics com María Dolores de Cospedal han negat haver rebut pagaments en diner negre, mentre que Rajoy ha rebutjat comentar la informació.

El "Finantial Times" manté que la posició de Rajoy s'ha debilitat per les últimes revelacions. L'italià "Corriere della sera", on la notícia apareix entre les principals, destaca que Rajoy hauria rebut suborns del 2008 al 2010. El diari, que defineix Bárcenas com el "Lusi espanyol", en referència a Luigi Lusi, tresorer de La Margarida, pronostica que, si les acusacions es confirmen, serà "molt complicat" que Rajoy acabi el mandat, com ha promès.

El canal alemany "Deutsche Welle" remarca que Rajoy refusa dimitir malgrat que la declaració de l'antic assistent, en referència a Bárcenas, l'involucra en l'escàndol de males pràctiques financeres.

En un lloc molt menys destacat, el nord-americà "The Washington Post" publica que el governant espanyol no té intenció de dimitir. També informat que Rajoy nega que ell o altres membres del partit fossin destinataris de pagaments il·legals i, en canvi, admet els SMS amb Bárcenas que, segons ha dit, demostren que no cedeix "al xantatge" i que Espanya és "una democràcia seriosa"