La majoria de les marques importadores de vehicles no fallen al Saló de l'Automòbil

Baló d'oxigen per al Saló de l'Automòbil de Barcelona. Si la setmana passada la celebració del certamen penjava d'un fil, ara s'obre una escletxa d'esperança. Les marques que importen vehicles com ara BMW, Fiat, Ford o Mitsubishi tenen via lliure de la patronal que les agrupa per participar en el Saló. Tot apunta que la majoria s'inclinen per venir. Aquesta postura contrasta amb la de l'ANFAC, que agrupa marques com ara Volkswagen, Nissan o Renault, que va anunciar que no hi participaria. Tot i això, el director del Saló, Enric Lacalle, ha explicat al pograma "Els matins", de TV3, que segueix negociant amb els fabricants espanyols.
La majoria de les marques importadores de vehicles no fallen al Saló de l'Automòbil
Barcelona

La majoria de les marques importadores de vehicles no fallen al Saló de l'Automòbil

Baló d'oxigen per al Saló de l'Automòbil de Barcelona. Si la setmana passada la celebració del certamen penjava d'un fil, ara s'obre una escletxa d'esperança. Les marques que importen vehicles com ara BMW, Fiat, Ford o Mitsubishi tenen via lliure de la patronal que les agrupa per participar en el Saló. Tot apunta que la majoria s'inclinen per venir. Aquesta postura contrasta amb la de l'ANFAC, que agrupa marques com ara Volkswagen, Nissan o Renault, que va anunciar que no hi participaria. Tot i això, el director del Saló, Enric Lacalle, ha explicat al pograma "Els matins", de TV3, que segueix negociant amb els fabricants espanyols.
Actualitzat
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge
La majoria de les marques integrades a L'Associació Nacional d'Importadors d'Automòbils i Camions (ANIACAM) han decidit acudir al Saló de l'Automòbil de Barcelona. ANIACAM dóna carta blanca als seus socis perquè decideixin si hi van o no. Amb el "sí" dels importadors es garanteix la presència d'Alfa Romeo, BMW, Cadillac, Chevrolet i Suzuki.

La Fira de Barcelona està fent contactes contra rellotge i dóna facilitats extraordinàries per atraure els grans fabricants de cotxes. La fira ha ofert, per exemple, fer-se càrrec de la construcció dels estands i, a més, qui hi participi podrà desgravar-se l'impost de societats. Per contra, el preu del metre quadrat no ha estat rebaixat, però es compensarà amb l'ajuda oferta, encara que no ha estat quantificada.

La postura de l'ANIACAM és totalment diferent de la de l'Associació Nacional de Fabricants d'Automòbils i Camions (ANFAC), que agrupa marques com ara Volkswagen, Nissan o Renault, i que va anunciar que no participaria al Saló de l'Automòbil. Tot i això, el director del Saló, Enric Lacalle, ha explicat al programa "Els matins" que no dóna els fabricants espanyols per perduts i que segueix negociant amb l'ANFAC. Fins i tot el president de l'associació d'importadors d'automòbils ANIACAM, German López, des del programa "El matí de Catalunya Ràdio" ha recomanat a les marques espanyoles que vagin al Saló. La data d'enguany és molt assenyalada, el Saló fa 90 anys i des de la Fira de Barcelona es vol que llueixi.

Mig centenar de marques

Més de 50 marques formen part de l'ANIACAM, encara que no totes són d'automòbils de turisme, que són les més interessades a estar al Saló. Entre elles hi ha Alfa Romeo, BMW, Fiat, Ford, Hyundai, Toyota i Volvo.

El volum de l'ANIACAM al mercat espanyol representa al voltant del 23,63% de les vendes de turismes, més del 69,57% de les de tot terrenys i el 48,3% de tots els vehicles industrials, segons dades de la pròpia organització.

ANFAC, en canvi, agrupa Nissan, Seat, General Motors, Volkswagen, Ford, Iveco, Santana, Renault, Peugeot, Citroën i Daimler Chrysler. De moment, cap d'aquestes serà al Saló de Barcelona.

NOTÍCIES RELACIONADES

VÍDEOS RELACIONATS

ÀUDIOS RELACIONATS