La línia Llobregat-Anoia de FGC s'allargarà fins a Gràcia

L'estació de la Plaça d'Espanya deixarà de ser inici i final de la línia Llobregat-Anoia
La línia Llobregat-Anoia de FGC s'allargarà fins a Gràcia
Barcelona

La línia Llobregat-Anoia de FGC s'allargarà fins a Gràcia

L'estació de la Plaça d'Espanya deixarà de ser inici i final de la línia Llobregat-Anoia
Redacció Actualitzat
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Villa, juntament amb l'alcalde de Barcelona, Xavier Trias, ha anunciat que la línia Llobregat-Anoia s'allargarà fins a Gràcia. D'aquesta manera, l'estació de la plaça d'Espanya deixarà de ser inici i final de la línia Llobregat-Anoia dels Ferrocarrils de la Generalitat. Les vies es prolongaran quatre quilòmetres i els usuaris podran arribar, sense fer transbord, fins a l'estació de Gràcia i, així, connectar amb la línia Barcelona-Vallès, també dels Ferrocarrils.

Territori preveu que les obres acabin abans de l'any 2024, és a dir, en menys de 10 anys. Aquestes obres es faran majoritàriament amb tuneladora, emprant la tècnica del doble túnel i la inversió es calcula en 321 milions d'euros. A més a més, la Generalitat creu que resultarà rendible, ja que el nou tram atraurà 14 milions d'usuaris provinents de l'Anoia, del Bages o del Baix Llobregat i 5 més que ja fan servir els Ferrocarrils i també es beneficiaran de les noves estacions.

El nou tram quedarà de la següent manera: a l'extrem de la plaça d'Espanya es remodelarà l'intercanviador amb les línies 1 i 3 del metro; a l'extrem de Gràcia se'n construirà un de nou amb l'estació de la línia del Vallès dels Ferrocarrils; entremig es construiran dues estacions noves, Hospital Clínic, al carrer Urgell, per connectar amb la línia 5, i Francesc Macià, al costat del final de les línies del tramvia del Baix Llobregat, que ara només tenen connexió amb les línies d'autobús.

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha afirmat que aquest canvi seria "des del punt de vista de la inversió, del cost i del benefici, l'actuació més estratègica, més justificada, més rellevant de totes les que tenim planificades en el pla directe infraestructures". L'any que ve es decidirà com es paga, i s'obrirà la porta a empreses privades.

VÍDEOS RELACIONATS