Berlín

Aïllen l'ADN de 78 passatgers de l'avió de Germanwings

El diari sensacionalista "Bild" afirma que ha tingut accés a la gravació de la caixa negra recuperada de l'avió sinistrat i fa un relat detallat dels últims minuts a la cabina

RedaccióActualitzat

Mentre continua la recerca, Brice Robin, el fiscal de Marsella que porta la investigació, ha anunciat que ja s'ha aïllat l'ADN de 78 passatgersTambé ha informat que aquest dilluns dilluns es preveu tenir acabat un camí d'accés per on puguin passar vehicles totterreny. Aquest camí permetrà evacuar la cabina i altres peces de l'avió, difícils de portar amb helicòpter.

De moment, no s'ha identificat cap passatger. Això es farà posteriorment a París comparant les mostres recollides al lloc del sinistre amb les que han aportat els seus familiars.

Els últims minuts

Mentrestant, el diari sensacionalista "Bild" afirma que ha tingut accés a la gravació de la caixa negra recuperada i dóna detalls dels últims minuts dins de l'avió. La versió del "Bild" té algunes diferències amb el que va explicar dijous el fiscal de Marsella. I, si es confirma, demostraria que Lubitz va actuar amb premeditació.

Segons Bild, pilot i copilot van estar parlant de coses banals els vint primers minuts de vol, i ja des d'un principi el comandant, Patrick Sondenheimer, comenta al seu company que no ha tingut temps d'anar al lavabo a Barcelona.

Després de comprovar el protocol d'aterratge, el copilot li ofereix al comandant assumir el comandament perquè aquest pugui anar al lavabo.
Dos minuts més tard, se sent dir a Sondenheimer: "Pots assumir el comandament". Llavors se sent el soroll d'una cadira i una porta que es tanca. Són les 10.29 i el radar registra un primer descens de l'aparell.

"Obre la maleïda porta!"

Quan el copilot, Andreas Lubitz, suposadament ja havia accionat el sistema de descens, i els controladors aeris francesos havien intentat a les 10.32 contactar sense èxit amb l'avió, la gravació registra el senyal d'alarma automàtica per pèrdua d'altura, sempre segons "Bild".

Immediatament després se sent un fort cop, com si algú intentés obrir d'una puntada de peu la porta de la cabina, i la veu del comandant que crida: "Per l'amor de Déu, obre la porta!". En un segon pla se senten crits dels passatgers.

A les 10.35, quan l'avió encara era a 7.000 metres d'altura, la gravació va registrar "sorolls metàl·lics forts contra la porta de la cabina". Uns 90 segons més tard, a 5.000 metres d'altura, s'activa una nova alarma, i se sent el pilot cridar: "Obre la maleïda porta!".

A les 10.38, encara a uns 4.000 metres d'altura, se sent la respiració del copilot, que no diu res.

A les 10.40, l'aparell toca amb l'ala dreta la muntanya i de nou se senten els crits dels passatgers, els últims sons que registra la caixa negra.
 

NOTÍCIES RELACIONADES
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut