L'AVE que enllaça Barcelona amb Girona i Figueres s'estrena amb més de 7.500 bitllets venuts

Uns 2.000 passatgers han viatjat en els primers trens d'alta velocitat entre Barcelona i Figueres. Els usuaris valoren positivament les tarifes, però demanen més freqüència de pas.
L'AVE que enllaça Barcelona amb Girona i Figueres s'estrena amb més de 7.500 bitllets venuts
Barcelona

L'AVE que enllaça Barcelona amb Girona i Figueres s'estrena amb més de 7.500 bitllets venuts

Uns 2.000 passatgers han viatjat en els primers trens d'alta velocitat entre Barcelona i Figueres. Els usuaris valoren positivament les tarifes, però demanen més freqüència de pas.
Redacció Actualitzat
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge
L'alta velocitat entre Barcelona, Girona i Figueres ja funciona amb normalitat i puntualitat el primer dia de la seva posada en marxa. L'endemà de la inauguració oficial amb les autoritats, el primer AVE comercial de la línia Barcelona-Girona-Figueres ha sortit puntual de la capital catalana i ha fet el trajecte com estava previst, en 53 minuts.

Cinc minuts abans de les set del matí sortia el primer AVE de passatgers des de Figueres en direcció a Barcelona. De fet, agafar el tren d'alta velocitat a Figueres no era cap novetat, però fins ara només es podia fer en direcció a França. A partir d'ara, els passatgers també ho poden cap al sud. En total, segons ha explicat el responsable de Renfe de l'Alta Velocitat a Barcelona, Félix Martín, la companyia ferroviària ja ha venut més de 7.500 bitllets de la línia d'AVE Figueres-Girona-Barcelona-Madrid: 5.000 per al servei d'alta velocitat que enllaça amb Madrid i 2.500 per al servei Avant, el trajecte que uneix Figueres, Girona i Barcelona. En qualsevol cas, Martí, ha dit que esperen una "arrencada progressiva" del servei.

Queixes per les freqüències de pas

Els primers usuaris han valorat positivament la rapidesa del servei, l'estalvi de temps i les tarifes, però han demanat més freqüència de pas de trens. Una de les primeres queixes dels usuaris és que el primer tren que ha parat a l'estació de Sants hi ha arribat 10 minuts abans de les 8 del matí, massa just per a les persones que han d'entrar a treballar a aquesta hora. Precisament, sobre aquesta qüestió, Félix Martín s'ha mostrat disposat a modificar horaris si els clients ho demanen.

Renfe ofereix diàriament divuit freqüències del servei de mitjana distància Avant i setze d'alta velocitat fins a Madrid, quatre de les quals segueixen fins a París, tot i que s'ha de fer transbordament a Figueres.

El recorregut complet de Barcelona a Figueres dura 53 minuts, i de Barcelona a Girona es pot fer en només 37 minuts. Des de Girona s'arriba a Figueres en 14 minuts i a Madrid, en 3 hores i mitja.

La reducció del temps del trajecte permet treballar a Barcelona i passar la nit a Girona o Figueres, i al revés, perquè els viatgers freqüents, a més, disposen d'abonaments nominatius amb descompte. La targeta de 50 viatges permet anar de Barcelona a Girona per 6,15 euros i de Barcelona a Figueres, per 7,92 euros. El bitllet senzill entre Barcelona i Girona costa 15,70 euros i el d'anada i tornada, 12,55.

Pel que fa al trajecte de Barcelona a Figueres, el bitllet senzill té un preu de 20,20 euros, i el d'anada i tornada en costa 16,15. Seguint el compromís de puntualitat de Renfe, si el tren arriba amb un retard d'entre 15 i 30 minuts, la companyia abonarà la meitat del preu del bitllet a l'usuari; li retornarà la totalitat de l'import si el tren arriba més de mitja hora tard, això sí, només per incidències que es puguin atribuir a Renfe.

NOTÍCIES RELACIONADES

VÍDEOS RELACIONATS