Internet és el mitjà més consumit a l'estat espanyol amb una mitjana de 12 hores setmanals

Internet ja guanya la televisió i s'ha convertit en el mitjà amb més consum a l'estat espanyol. Així ho certifica l'estudi europeu "Mediascope Europe 2008 trends", segons el qual a Espanya es dediquen 12,1 hores setmanals a navegar per la xarxa. L'anàlisi també revela que moltes vegades es navega per internet mentre es mira la televisió i que, al contrari que la televisió o la ràdio, la xarxa no té pics de consum sinó que ens hi connectem de manera constant durant un període de temps més llarg.
Internet és el mitjà més consumit a l'estat espanyol amb una mitjana de 12 hores setmanals
Madrid

Internet és el mitjà més consumit a l'estat espanyol amb una mitjana de 12 hores setmanals

Internet ja guanya la televisió i s'ha convertit en el mitjà amb més consum a l'estat espanyol. Així ho certifica l'estudi europeu "Mediascope Europe 2008 trends", segons el qual a Espanya es dediquen 12,1 hores setmanals a navegar per la xarxa. L'anàlisi també revela que moltes vegades es navega per internet mentre es mira la televisió i que, al contrari que la televisió o la ràdio, la xarxa no té pics de consum sinó que ens hi connectem de manera constant durant un període de temps més llarg.
Actualitzat
Alguns internautes davant l'ordinador (Foto: Reuters)

Internet és ja el mitjà de comunicació amb més consum. (Foto: Reuters)

Mentre que els espanyols dediquen 11,7 hores a la setmana a mirar la televisió, el seu consum d'internet és ja 24 minuts superior, segons un estudi fet per l'Associació Europea de Publicitat Interactiva. Això, sí, la televisió continua sent imprescindible per a molts, ja que un 32% dels enquestats consideren que "se senten perduts" sense aquest mitjà.

La xarxa ha vist pujar un 20% el seu consum a Espanya respecte al 2004 i ja és el primer mitjà de comunicació. El segueix la televisió i just darrere hi ha la ràdio, amb una mitjana de 10,9 hores a la setmana; els diaris, amb 4,4 hores, i finalment les revistes, a les quals es dediquen 3,6 hores. 

L'estudi es basa en 9.000 entrevistes en línia i telefòniques fetes a ciutadans de 10 països europeus entre l'1 i el 21 de setembre del 2008. L'anàlisi també ha observat el consum simultani de mitjans, i revela que dos de cada tres internautes miren la televisió mentre naveguen per la xarxa.

Les dades reflecteixen que els espanyols superen la mitjana europea pel que fa a la connexió a xarxes socials i també a la descàrrega de música per internet. Mentre que un 41% dels europeus estan connectats a xarxes socials, a l'estat espanyol la xifra s'eleva al 47%. Pel que fa a la descàrrega de música les xifres són d'un 37% d'espanyols front al 26% de la mitjana europea. Les possibilitats de la xarxa, però, són molt diverses. I un 79% dels espanyols enquestats afirma que ha fet alguna compra en línia en els últims mesos.