Instagram rectifica i diu que no vendrà les fotografies dels seus usuaris

Després de la polèmica desfermada entre els usuaris de la seva aplicació per a mòbils d'intercanvi de fotografies, Instagram ha assegurat que no vendrà les instantànies a tercers per fer-hi negoci.
Instagram rectifica i diu que no vendrà les fotografies dels seus usuaris
San Francisco

Instagram rectifica i diu que no vendrà les fotografies dels seus usuaris

Després de la polèmica desfermada entre els usuaris de la seva aplicació per a mòbils d'intercanvi de fotografies, Instagram ha assegurat que no vendrà les instantànies a tercers per fer-hi negoci.
Redacció Actualitzat
A través de les fotos del mòbil podem captar tot allò que ens cridi l'atenció

L'aplicació Instagram permet fer la fotografia, editar-la i penjar-la al mur

Després de la polèmica desfermada entre els usuaris de la seva aplicació per a mòbils d'intercanvi de fotografies, Instagram ha assegurat que no vendrà les instantànies a tercers per fer-hi negoci. Un dels cofundadors de la companyia, comprada per Facebook al setembre, ha escrit a la web que tot plegat ha estat un malentès i que no han explicat prou bé els canvis en la seva política de privacitat.

Després de l'anunci de les modificacions dels seus termes d'ús i la política de publicitat, Instagram ha aclarit a través del seu blog oficial que no comercialitzarà les fotografies dels seus usuaris. Instagram ha volgut aclarir que el seu objectiu és "experimentar" amb noves formes de publicitat, fent servir els 5.000 milions de fotografies que té arxivades, i que els usuaris continuen sent els propietaris del material que publiquen.

Instagram s'ha excusat perquè el text llarg, només en anglès i escrit en un llenguatge enrevessat, "ha estat interpretat per moltes persones com que preteníem vendre les seves fotos o d'altres sense cap tipus de compensació. Això no és cert i és un error nostre que aquest llenguatge fos confús. Perquè quedi clar, no és la nostra intenció vendre fotos d'usuaris", ha expressat el cofundador de la companyia, Kevin Systrom.

Avui moltes empreses usen Instagram com a mitjà per publicitar els seus negocis i per augmentar la participació i la construcció de la marca per part del públic. En aquest sentit, la companyia ha volgut aclarir que si una persona és seguidora d'aquesta empresa a la xarxa social, les seves dades o interaccions amb l'empresa poden fer-se públiques per tal de fer una promoció "més rellevant i útil".

Sigui com sigui, Instagram no canviarà la nova política de termes d'ús i de privacitat, que entrarà en vigor en menys d'un mes, concretament el 16 de gener.