Ferrari fa oficial que Fernando Alonso serà pilot de l'escuderia italiana

L'escuderia Ferrari va fer un comunicat oficial per explicar allò que era un secret de domini públic. Fernando Alonso pilotarà, a partir del 2010 i durant tres temporades, un monoplaça de l'escuderia italiana. Ferrari va explicar com queda el seu organigrama de pilots: el brasiler Felipe Massa i l'asturià seran els titulars, i l'italià Giancarlo Fisichella en serà el pilot provador. Alonso ocuparà el lloc de Kimi Räikkönen, que ha rescindit el seu contracte amb Ferrari tot i que encara tenia un any més de contracte. D'aquesta manera es tanca una llarga etapa d'especulacions que situaven Alonso a l'escuderia italiana.
Ferrari fa oficial que Fernando Alonso serà pilot de l'escuderia italiana
Fórmula 1

Ferrari fa oficial que Fernando Alonso serà pilot de l'escuderia italiana

L'escuderia Ferrari va fer un comunicat oficial per explicar allò que era un secret de domini públic. Fernando Alonso pilotarà, a partir del 2010 i durant tres temporades, un monoplaça de l'escuderia italiana. Ferrari va explicar com queda el seu organigrama de pilots: el brasiler Felipe Massa i l'asturià seran els titulars, i l'italià Giancarlo Fisichella en serà el pilot provador. Alonso ocuparà el lloc de Kimi Räikkönen, que ha rescindit el seu contracte amb Ferrari tot i que encara tenia un any més de contracte. D'aquesta manera es tanca una llarga etapa d'especulacions que situaven Alonso a l'escuderia italiana.
Actualitzat
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge
Alonso, de 28 anys, compleix així el somni de córrer per l'equip més prestigiós de la Fórmula 1. L'escuderia de Maranello ha guanyat 16 Mundials de constructors i 15 de pilots. L'últim va ser fa dos anys amb Kimi Räikkönen, però el mal rendiment del pilot finlandès el deixarà sense volant Ferrari. Alonso, dues vegades campió del món amb Renault, es converteix en el segon pilot espanyol a conduir un Ferrari, després d'Alfonso de Portago el 1956 i 1957.

Alonso i Schumi, vides paral·leles

Al marge del palmarès, set vegades campió del món contra dues, les vides de Michael Schumacher i Fernando Alonso presenten molts punts en comú que ara han culminat amb el fitxatge de l'asturià per Ferrari. Semblances que es remunten a la tendra infantesa de cadascun. El primer vehicle de motor de tots dos va ser un kart construït pel pare de forma artesanal; Alonso hi va pujar als 3 anys, i Schumacher, als 4. El pilot alemany progressaria fins a ser subcampió del món júnior, una competició que Alonso va guanyar el 1996.

Un cop els karts se'ls van fer petits, i mai més ben dit, tant Schumacher com Alonso van guanyar-se al salt a l'elit en campionats estatals de monoplaces. Schumacher va competir a la Fórmula 3 alemanya, i Alonso ho va fer a la Fórmula Nissan. Amb tot, l'asturià encara va haver de passar per la Fórmula 3.000 abans d'arribar al gran circ, un pas que Schumacher es va saltar.

A l'hora de competir amb els grans, però, tant Schumacher com Alonso van tenir el mateix padrí, ara caigut en desgràcia: Flavio Briatore. Després d'una primera temporada amb Jordan, l'any 1991, Briatore va fitxar Schumacher per a l'escuderia Benetton, amb qui va aconseguir dos títols mundials en quatre temporades. Curiosament, les mateixes xifres d'Alonso en els seus primers quatre anys com a pilot oficial de Renault. Briatore va fitxar Alonso el 2001, però durant un any el va tenir cedit a Minardi i durant el següent va ser pilot provador.

Més semblances entre tots dos fan referència a l'edat en què van guanyar el seu primer Gran Premi. Alonso va ser, l'agost del 2003, el pilot més jove que guanyava una cursa de Fórmula 1 en imposar-se a Hungaroring amb 22 anys. La primera victòria de Schumacher no va arribar gaire més tard; a Spa-Francorchamps, a Bèlgica, quan tenia 23 anys i mig. En total, Alonso i Schumacher han coincidit durant cinc temporades al circ de la Fórmula 1, des del 2001 fins al 2006.

Ara bé, no tot són semblances; hi ha una diferència important. Quan Michael Schumacher va fitxar per Ferrari, el 1996, venia de guanyar dos mundials amb Renault, i va fracassar en les dues primeres temporades amb la "Scuderia". Amb Alonso és a la inversa: esdevé ferrarista després de dues temporades sense aconseguir el campionat, i especialment discreta l'última, en què va ser cinquè. En tot cas, l'asturià confia a continuar dibuixant paral·lelismes i tenir, a la llarga, la mateixa carrera que Schumacher a Ferrari.

NOTÍCIES RELACIONADES

VÍDEOS RELACIONATS