Es redueix a 16 anys l'edat obligatòria de portar el casc dels ciclistes a les ciutats

Es redueix de 18 a 16 anys l'obligació de portar casc de bicicleta quan es circuli a la ciutat. Ho ha anunciat Jordi Jané, el portaveu de CIU al Congrés, després de l'acord de modificació de la Llei de Seguretat Viària.
Es redueix a 16 anys l'edat obligatòria de portar el casc dels ciclistes a les ciutats
Madrid

Es redueix a 16 anys l'edat obligatòria de portar el casc dels ciclistes a les ciutats

Es redueix de 18 a 16 anys l'obligació de portar casc de bicicleta quan es circuli a la ciutat. Ho ha anunciat Jordi Jané, el portaveu de CIU al Congrés, després de l'acord de modificació de la Llei de Seguretat Viària.
Actualitzat
Acord al Congrés per reduir a 16 anys l'obligació de portar casc de bicicleta quan es circuli a les ciutats.

Acord al Congrés per reduir a 16 anys l'obligació de portar casc de bicicleta quan es circuli a les ciutats.

Acord al Congrés per reduir a 16 anys l'obligació de portar casc de bicicleta quan es circuli a les ciutats. Els grups del Congrés han acordat una modificació de l'article del projecte de llei que inicialment demanava que tots els usuaris de bicicletes haurien de portar casc fins als 18 anys.

La modificació l'ha fet pública, Jordi Jané, el portaveu de CIU al Congrés, després de l'acord de modificació de la Llei. A més més, els ciclistes no estaran obligats a portar el casc en vies urbanes, tot i que és recomanable que ho facin. La proposta deixa en mans dels pares l'obligatorietat de dur-lo entre els 16 i els 18 anys. Segons Jané, l'obligació general hauria comportat "una reducció de l'ús de la bicicleta en aquestes vies".  

La normativa es troba actualment en tramitació parlamentària, i està previst que s'aprovi dimarts de la setmana vinent en la Comissió de la Seguretat Viària del Congrés. 

El debat es va originar després que, al juliol, el ministre de l'Interior, Jorge Fernández Díaz, va anunciar que l'ús del casc seria obligatori per a ciclistes menors en vies urbanes, una proposta que va condicionar a la recerca d'acords amb la resta d'agents implicats.

El Servei Catal Català de Trànsit (SCT) l'SCT, també està prenent nota de les propostes de pràctiques que s'estan duent a terme en l'àmbit de la bicicleta a nivell europeu i internacional. El SCT prepara el pla estratègic 2014-2020, que té entre els seus aspectes principals la promoció de la bicicleta com a mitjà de transport i sense accidents.