Els telèfons d'atenció al client hauran de ser completament gratuïts a Catalunya

El govern català ha aprovat el codi de consum, que agrupa tota la regulació vigent en matèria de protecció al consumidor i que també inclou algunes novetats, com per exemple que els telèfons d'atenció als consumidors hauran de ser gratuïts, o que l'Agència Catalana del Consum podrà obligar les empreses a compensar o indemnitzar els usuaris quan ho consideri pertinent. Ara la llei ha de passar pel Parlament; serà la primera d'aquestes característiques a l'Estat.
Els telèfons d'atenció al client hauran de ser completament gratuïts a Catalunya
Barcelona

Els telèfons d'atenció al client hauran de ser completament gratuïts a Catalunya

El govern català ha aprovat el codi de consum, que agrupa tota la regulació vigent en matèria de protecció al consumidor i que també inclou algunes novetats, com per exemple que els telèfons d'atenció als consumidors hauran de ser gratuïts, o que l'Agència Catalana del Consum podrà obligar les empreses a compensar o indemnitzar els usuaris quan ho consideri pertinent. Ara la llei ha de passar pel Parlament; serà la primera d'aquestes característiques a l'Estat.
Actualitzat
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge
Segurament, les trucades per posar una reclamació seran igual de llargues, igual de feixugues i, sovint, igual d'inútils. Però com a mínim seran gratuïtes i no les haurà de pagar el consumidor. I és que les empreses que tinguin un servei d'atenció al client l'hauran de prestar amb un número 900. S'acaben, doncs, les trucades als 902. És una de les novetats del nou codi de consum de Catalunya, que també obligarà les empreses que prestin serveis de subministraments, comunicacions i transports a tenir una seu física al país, tot i que prestin el servei per internet.

També es vol que les queixes i denúncies serveixin per a alguna cosa més que per informar Consum. Si l'empresa és sancionada per una activitat o servei, la multa que se li imposi incorporarà el retorn dels imports cobrats indegudament a les persones que ho hagin denunciat. El reemborsament també serà obligatori en el cas de diners cobrats per serveis no prestats. Aquesta modificació busca evitar casos com el dels clients de Dental Line i d'altres empreses que tanquen i deixen sense servei clients que ja havien pagat.

A més, en cas de serveis de tracte continuat, com subministraments o telefonia, l'empresa no podrà deixar de prestar servei per manca de pagament d'algun rebut o factura, si l'usuari ha interposat una reclamació. L'empresa tampoc no podrà inscriure l'usuari en un fitxer d'impagats, llevat que hi hagi més de dues factures impagades i s'hagi notificat l'impagament amb una antelació mínima de 10 dies.

Aquest codi també vol que els ciutadans tinguin més mecanimes per reclamar i per estar més informats dels seus drets. Per això garantirà que, com a mínim, hi hagi una oficina del Servei Públic de Consum a la seva comarca.

VÍDEOS RELACIONATS