Els docents alerten d'un excés de matèries a l'escola, quan hi ha mancances en competències bàsiques

Amb l'arribada de la nova consellera d'Ensenyament, els docents de secundària van fer-li arribar un document amb tots aquells temes que els preocupen de l'educació a Catalunya. Un dels aspectes que els amoïnen és el que consideren un excés de matèries en l'ensenyament obligatori, mentre que detecten mancances en aquelles competències que consideren bàsiques. Doncs bé, ja s'ha començat a posar fil a l'agulla.
Els docents alerten d'un excés de matèries a l'escola, quan hi ha mancances en competències bàsiques
Barcelona

Els docents alerten d'un excés de matèries a l'escola, quan hi ha mancances en competències bàsiques

Amb l'arribada de la nova consellera d'Ensenyament, els docents de secundària van fer-li arribar un document amb tots aquells temes que els preocupen de l'educació a Catalunya. Un dels aspectes que els amoïnen és el que consideren un excés de matèries en l'ensenyament obligatori, mentre que detecten mancances en aquelles competències que consideren bàsiques. Doncs bé, ja s'ha començat a posar fil a l'agulla.
TV3
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
En una classe de Llengua Catalana de primer d'ESO i una de tercer es repeteixen els mateixos temes, amb l'única diferència que es van ampliant una mica cada vegada.

Molts docents diuen que al llarg de l'ensenyament obligatori els currículums són repetitius, extensos i detallats. Això contrasta amb el fet que moltes competències bàsiques no es consoliden i tampoc hi ha temps per fer-ho. El problema ja ve de Primària.

"A vegades ens trobem que aquests mínims no hi són, malgrat que hi ha continguts que sí que han treballat a Primària", explica Vicent Ropig, secretari de la Junta de Directors de Secundària. "El mateix passa a la Secundària. Hi ha continguts bàsics que no han assolit una part siginificativa dels alumnes, quan sovint hem treballat molts altres continguts relativament dispersos que no són tan bàsics".

Davant d'aquesta situació, el Departament d'Ensenyament ha decidit establir els continguts clau de cada matèria, el que s'anomena competències bàsiques. La directora general d'Educació Secundària, Teresa Pijoan, ha assegurat que es treballa per "oferir al professorat orientacions, recomanacions, pautes que els ajudin a vincular millor els continguts de les àrees, amb les seves dimensions i els seus processos amb les competències bàsiques que acabarà adquirint l'alumne al final de la secundària obligatòria."

Per fer-ho s'ha creat un grup de treball amb docents, professors universitaris i tècnics del Departament que ja hi han començat a treballar. "No es toca el currículum", afirma el coordinador Jaume Sarramona. "De moment, simplement es clarifica dins d'aquest currículum quines són aquestes competències que el sistema, els docents, haurien de treballar d'una manera preferent."

Abans d'acabar el curs, es tindran delimitades aquestes competències en les àrees de matemàtica, lingüística, social, coneixement del món físic i competència digital.

VÍDEOS RELACIONATS