Karma Peiró/ Entrevistes als guanyadors dels Premis Blocs (III)

"Els blogs fomenten l'excel·lència en els alumnes"

La Margalida Capellà i Soler, una professora de llengües clàssiques de l'IES Cristòfol Ferrer de Premià de Mar, va guanyar en la categoria Educació la primera convocatòria dels Premis Blocs Catalunya 2008. Amb ella, continuem les entrevistes als guardonats que es publicaran durant la resta de la setmana.

Actualitzat
Diu la Margalida Capellà que darrere del blog guanyador en la categoria Eduació, El fil de les clàssiques, s'hi troba la tasca d'uns alumnes excel·lents de l'IES Cristòfol Ferrer de Premià de Mar, que treballen de valent per deixar a la xarxa un reflex del que fan a l'aula. "Qui entri es trobarà amb material TIC, destinat a alumnes de cultura clàssica de 3r d'ESO, llatí de 4r d'ESO, 1r i 2n de Batxillerat, i grec de 1r i 2n de Batxillerat."

En el poc temps que porta obert -encara no fa un any que es va obrir a Xtecblocs-, El fil de les clàssiques ja ha acumulat un premi. "Tot va començar perquè en Joan Marc Ramos, professor de català de l'IES Cristòfol Ferrer i bloguer, va proposar un projecte del departament de català i clàssiques per tal de provar noves metodologies didàctiques que permetessin generar un valor afegit a les noves tecnologies."

La Margalida assegura que el fet d'escriure únicament en català no ha estat cap impediment, ni la temàtica de llengües clàssiques, que a vegades es pensa que interessa a un col·lectiu molt reduït. "I això ho demostren els múltiples comentaris en castellà rebuts des d'Extremadura, Galícia, l'Aragó, les Canàries, Andalusia, Castelló, Amèrica, Itàlia, etc. El ser un blog adherit a Chiron (un portal col·laboratiu de clàssiques d'arreu de l'estat) i al Congreso de Internet en el aula ens ha facilitat la difusió."

Aquesta professora d'ESO opina que amb un blog es potencia la innovació didàctica en cultura i llengües clàssiques i que és un camí perquè altres professors pugin al carro de les TIC. "Els blogs fomenten l'excel·lència en els alumnes bons i les ganes de treballar en aquells alumnes desmotivats; facilita l'accés a les proves de selectivitat de llatí i de grec; millora les competència lingüística, literària, digital, audiovisual i de recerca i també els llaços afectius amb el professorat i amb el món exterior a les quatre parets de l'aula." Què més es pot demanar? 

Per acabar, la Margalida recomana no perdre's el blog Els dies de Dèdal, de Sebastià Giralt, autor també del portal Labyrinthus i artífex de l'actualització didàctica en català de les clàssiques en web 2.0.
NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut