El submarí català "Ictineu 3" podrà començar a navegar

L'"Ictineu 3" és un submarí pensat i construït a Catalunya. Han estat 10 anys de procés constructiu i ha costat 2.500.000 euros. El submarí català, és capaç de baixar fins a 1.200 metres de profunditat. És el 9è submarí del món que pot baixar a més profunditat. El projecte està inspirat en el del figuerenc Narcís Montoriol, que va fer realitat el seu Ictineu el 1858.
El submarí català "Ictineu 3" podrà començar a navegar
Barcelona

El submarí català "Ictineu 3" podrà començar a navegar

L'"Ictineu 3" és un submarí pensat i construït a Catalunya. Han estat 10 anys de procés constructiu i ha costat 2.500.000 euros. El submarí català, és capaç de baixar fins a 1.200 metres de profunditat. És el 9è submarí del món que pot baixar a més profunditat. El projecte està inspirat en el del figuerenc Narcís Montoriol, que va fer realitat el seu Ictineu el 1858.
Redacció
Bateig de l'Ictineu 3,  un submarí íntegrament Català.

Bateig de l'Ictineu 3, un submarí íntegrament Català.

El submarí "Ictineu 3" ha entrat per primera vegada en contacte amb l'aigua fora de la piscina on l'han estat provant després de 10 anys de procés constructiu. El batiscaf ha estat batejat a partir del nom del cèlebre submarí de Narcís Monturiol. Un cop superades les proves d'immersió a la depuradora d'aigües de Sant Feliu de Llobregat, al gener el submarí Ictineu farà l'assaig definitiu a mar obert. Avui tres tripulants s'han submergit durant cinc minuts per constatar que l'aparell és hermètic.

És un submarí petit. Pesa 5.400 kilos i fa 5 metres d'allargada per 3 metres d'alçada. És de color groc i té un gran ull de bou. Es tracta d'un dels submergibles tecnològicament més avançats  del món. En declaracions a Catalunya Ràdio, Pere Forès, d'Ictineu submarins, ha dit que "és un submarí modern, dissenyat i construït amb les tecnologies més punteres, que innova respecte de la resta de submarins moderns en disseny, materials constructius i, principalment, en el seu sistema energètic" ja que l'Ictineu 3" té "entre el doble i 4 vegades més de capacitat energètica dels submarins d'aquest tipus."

El batiscaf és capaç de baixar a 1.200 metres de profunditat, i destaca per les seves reduïdes dimensions, i la seva autonomia. Passades les proves d'avui, es certificarà i podrà començar a navegar. l'"Ictineu 3" s'utilitzarà en feines científiques com per exemple l'arqueologia submarina.

Aquest projecte s'inspira en el primer submarí tripulat i ideaat pel figuerenc Narcís Monturiol el 1858. El seu llibre "Assaig sobre l'Art de Navegar per Dessota de l'Aigua", publicat per primera vegada l'any 1891, fou el punt de partida per al desenvolupament de submarins moderns, funcionals i operatius a tot el món.

El primer bateig de l''Ictineu es va fer al port de Barcelona el 1859. Aquest submarí d'assaig, de 7 metres d'eslora, tot de fusta, imitava la forma d'un peix.