El Prat té vetada la possibilitat de vols amb 23 països

L'aeroport de Barcelona té vetada la possibilitat d'operar amb 23 països del món perquè no ho permeten diversos acords bilaterals firmats per Espanya. Aquests acords, que estableixen Madrid com a aeroport prioritari, inclouen un país europeu, sis de l'Amèrica Llatina, onze d'Àfrica, quatre del Pròxim Orient i un d'Oceania, segons recull un estudi de la Cambra de Comerç de Barcelona que analitza els 80 convenis bilaterals vigents actualment a Espanya. D'aquests, 42 inclouen Barcelona i 15 donen opció a incloure-la si alguna aerolínia hi està interessada.
El Prat té vetada la possibilitat de vols amb 23 països
Barcelona

El Prat té vetada la possibilitat de vols amb 23 països

L'aeroport de Barcelona té vetada la possibilitat d'operar amb 23 països del món perquè no ho permeten diversos acords bilaterals firmats per Espanya. Aquests acords, que estableixen Madrid com a aeroport prioritari, inclouen un país europeu, sis de l'Amèrica Llatina, onze d'Àfrica, quatre del Pròxim Orient i un d'Oceania, segons recull un estudi de la Cambra de Comerç de Barcelona que analitza els 80 convenis bilaterals vigents actualment a Espanya. D'aquests, 42 inclouen Barcelona i 15 donen opció a incloure-la si alguna aerolínia hi està interessada.
Actualitzat
Imatge d'arxiu de l'aeroport del Prat.

Imatge d'arxiu de l'aeroport del Prat.

El document exposa que dels 23 convenis que deixen fora Barcelona, 20 inclouen Madrid -13 com a única possibilitat-, però que aquesta situació legislativa no és el principal fre al creixement de l'aeroport de Barcelona, sinó més aviat l'herència que Iberia fos durant 40 anys l'únic operador de transport aeri regular del país.

L'estudi afegeix que la normativa actual "no és percebuda com un impediment real per les companyies", ja que si decideixen obrir una ruta amb Barcelona, el procés és prou llarg com per donar temps a revisar o negociar el conveni bilateral corresponent.


Foment aposta per augmentar els vols a Llatinoamèrica, Àsia i Àfrica


La subdirectora general de Transport Aeri del Ministeri de Foment, María Eugenia Llorens, ha reconegut que si un aeroport no està inclòs en els acords bilaterals, no pot obrir ruta amb el país en qüestió, però que figurar en el tractat no és garantia de noves rutes, ja que la decisió la prenen les aerolínies. Amb tot, ha afirmat que el govern està mirant de renegociar els convenis antics per eliminar traves legislatives als diferents aeroports espanyols, tot i que ha matisat que no és un procés "fàcil". També ha dit que el govern està "treballant" per establir acords bilaterals entre Espanya (incloent-hi Barcelona) i tercers països, com són Veneçuela, Colòmbia i el Brasil, a Llatinoamèrica; Angola, Nigèria i el Senegal, a Àfrica; Hong Kong, el Japó i Taiwan, a l'Àsia, i Jordània i Israel, al Pròxim Orient.


Nadal creu que el Prat té les "millors condicions" per ser un "hub"

Per la seva banda, el secretari de Mobilitat del Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat, Manel Nadal, ha considerat que l'aeroport del Prat disposa dels elements necessaris per ser un aeroport d'enllaços intercontinentals ja que disposa d'"una de les millors infraestructures del món" -en al·lusió a la nova terminal T1 que entrarà en funcionament el pròxim 17 de juny-, així com de companyies que hi tenen fixada la base d'operacions, en el cas de Vueling -una vegada fusionada amb Clickair- i Spanair.