El Festival Grec arrenca amb "M.U.R.S.", un setge contemporani

El Festival Grec comença amb un espectacle de gran format de La Fura dels Baus. Amb "M.U.R.S.", la companyia se suma a la commemoració del Tricentenari amb un muntatge que pretén fer viure al públic un setge contemporani.
El Festival Grec arrenca amb "M.U.R.S.", un setge contemporani
Barcelona

El Festival Grec arrenca amb "M.U.R.S.", un setge contemporani

El Festival Grec comença amb un espectacle de gran format de La Fura dels Baus. Amb "M.U.R.S.", la companyia se suma a la commemoració del Tricentenari amb un muntatge que pretén fer viure al públic un setge contemporani.
Redacció
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge

El Festival Grec va arrencar ahir amb una nit ben insòlita. L'escenari era el Castell de Montjuïc, i l'espectacle, un muntatge de gran format de la Fura dels Baus sobre el poder de la tecnologia, "M.U.R.S.". La veterana companyia catalana, tan internacional que costa anys veure-la aquí, es va sumar amb aquest espectacle a la celebració del Tricentenari. 

Perquè "M.U.R.S." recrea un setge, encara que no el de 1714, sinó un altre de més contemporani. Per això, només entrar al recinte, La Fura dels Baus va demanar a l'exèrcit de 1.400 ciutadans que no apagués el mòbil, sinó que el mantingués encès i ben carregat, amb l'aplicació per seguir l'espectacle a punt. 

Els espectadors es van posar, així, a les mans de La Fura dels Baus i de la tecnologia, que en aquest espectacle és sinònim d'esquer, diversió i també de perill.  

Perquè, per a La Fura, no tots els setges maten: n'hi ha que controlen i manipulen, i amb un telèfon en tenen prou. La companyia busca fer reflexionar el públic "què passarà en una smart city del futur", com ha explicat Ramon Simó, el director del Festival Grec.

"Por, és la paraula màxima en què estem ara, estem saturats de por", exposa un dels codirectors de La Fura dels Baus, Pere Tantiñà, a la qual cosa Pep Gatell, també codirector, hi replica ben irònicament: "Escolta, Pere, no és por, és seguretat!" "Ah! Sí, perdó, parlem amb criteri: per la meva seguretat estic ben acollonit", reconeix. "Doncs et prohibirem moltes coses per la teva seguretat, eh?", conclou Gatell.

L'espectacle es desenvolupa entre una primera part on s'ofereix als espectadors una molt bona estona de joc, i una segona part més furera. I és que alguna cosa irromp en aquest món aparentment feliç i s'esdevé el caos.

El públic no sap què ha passat, si ha estat un artefacte o si s'ha llançat algun gas, però, per precaució, es procedeix a aïllar algunes persones. Hi ha moments d'incertesa, fins que arriben al final havent burlat la seguretat i celebrant una llibertat que alguns s'acaben demanant si no és un miratge.

Amb "M.U.R.S.", segons el director del Grec, hi ha una part important de la definició del festival: "Una mica de risc, innovació, participació diferent del públic en alguns dels espectacles i compromís amb la realitat."

VÍDEOS RELACIONATS