El "Binding", un mètode innovador perquè els infants superin les dificultats de lectura

La Universitat de Barcelona i deu centres més dels Estats Units, el Canadà i Xile han impulsat un nou mètode perquè alumnes de Primària amb problemes amb la lectura millorin la comprensió i fluïdesa. El sistema, basat en el joc, està aconseguint resultats molt positius.
El "Binding", un mètode innovador perquè els infants superin les dificultats de lectura
Barcelona

El "Binding", un mètode innovador perquè els infants superin les dificultats de lectura

La Universitat de Barcelona i deu centres més dels Estats Units, el Canadà i Xile han impulsat un nou mètode perquè alumnes de Primària amb problemes amb la lectura millorin la comprensió i fluïdesa. El sistema, basat en el joc, està aconseguint resultats molt positius.
Redacció
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge

La primera causa de fracàs escolar són les dificultats de lectura, entre les quals, la dislèxia. Un mètode innovador està aconseguint millores extraordinàries. Es tracta de l'anomenat "Binding", que ha impulsat la Universitat de Barcelona i en què participen deu univesitats, a Màlaga, els Estats Units, el Canadà i Xile. Aquest mètode ja s'està implantant en una vintena d'escoles i pràcticament tots els alumnes se n'acaben sortint en pocs mesos.

El "Binding" funciona a base d'exemples i repeticions per entrenar la capacitat lectora. Serveix tant per a la dislèxia com per a altres dificultats a l'hora de llegir. Es tracta de "jugar amb les paraules i les lletres" en comptes de posar "tanta lletra i tant de cos", explica la psicpologa Tània Gris. "Realment veus els canvis d'un dia per l'altre, i és molt emocionant, perquè veus com ells també s'emocionen quan els surt una cosa que el dia anterior no els sortia".

Primer es treballa a classe en grup. Els alumnes amb més dificultats reben un reforç de manera individual i també treballen els temes a casa seguint un programa informàtic. El més important és que cap alumne es quedi enrere. La finalitat és aconseguir fluïdesa, però alhora comprendre el text.

Les escoles que han implantat el "Biding" estan molt satisfetes. El director de l'escola Thau, Agustí Olivares, afirma que "els alumnes de primer de Primària, en acabar el curs, assoleixen un nivell de mecànica lectora molt més eficaç. A nivell de comprensió hi ha hagut una millora en els resultats".

El 95% dels alumnes que han posat en pràctica el "Binding" han superat significativament els problemes de lectura.

VÍDEOS RELACIONATS