Associacions de motoristes alerten de la col·locació de bandes reductores de velocitat perilloses

Associacions de motoristes com "Moteros en acción" comencen a denunciar ajuntaments per haver posat bandes reductores de velocitat perilloses a les carreteres. No hi ha cap norma legal que en reguli la instal·lació, i els ajuntaments posen les que els semblen. En alguns casos, però, tenen un relleu excessiu i, en lloc de donar seguretat poden complicar la conducció de cotxes i especialment de motos. Cada cop hi ha més veus que, en vista de la situació, reclamen una normativa.
Associacions de motoristes alerten de la col·locació de bandes reductores de velocitat perilloses
Barcelona

Associacions de motoristes alerten de la col·locació de bandes reductores de velocitat perilloses

Associacions de motoristes com "Moteros en acción" comencen a denunciar ajuntaments per haver posat bandes reductores de velocitat perilloses a les carreteres. No hi ha cap norma legal que en reguli la instal·lació, i els ajuntaments posen les que els semblen. En alguns casos, però, tenen un relleu excessiu i, en lloc de donar seguretat poden complicar la conducció de cotxes i especialment de motos. Cada cop hi ha més veus que, en vista de la situació, reclamen una normativa.
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge

Els últims anys, han proliferat a les carreteres catalanes les anomenades bandes reductores de velocitat. S'instal·len de manera transversal a la calçada i tenen una inclinació variable. La seva finalitat és obligar els conductors a reduir la velocitat en punts urbans que comporten un cert perill. 

Sovint, però, la inclinació que fan aquestes plataformes reductores és massa pronunciada i desestabilitzen, fins i tot anant a una velocitat mínima. Un col·lectiu de motoristes ho ha analitzat, i ja ha denunciat alguns ajuntaments. De fet, segons ha pogut comprovar TV3, la falta d'una normativa fa que molts ajuntaments pavimenten sense tenir en compte el grau de pendent o l'alçada de la plataforma reductora.

És per això que a les carreteres s'instal·len models diferents, sense que es tingui en compte cap criteri de selecció estandarditzat. I és que no hi ha cap norma legal que estableixi uns criteris únics d'instal·lació dels reductors de velocitat. Tan sols la Diputació de Barcelona ha editat un manual de recomanacions i a les seves carreteres té trams experimentals.

VÍDEOS RELACIONATS