Acord per connectar la terminal T1 del Prat amb el centre de Barcelona

Serà amb un tren llançadora que seria rendible a partir de 6 euros per trajecte
Acord per connectar la terminal T1 del Prat amb el centre de Barcelona
Barcelona

Acord per connectar la terminal T1 del Prat amb el centre de Barcelona

Serà amb un tren llançadora que seria rendible a partir de 6 euros per trajecte
Redacció
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player

L'aeroport del Prat i el centre de Barcelona, més a prop. La Generalitat i el Ministeri de Foment han arribat a un acord per connectar la terminal T1 del Prat amb el centre de la ciutat. No hi ha calendari, però el govern català confia que aviat es començaran a licitar les obres.

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, afirma que el Ministeri de Foment està a punt de treure les obres a concurs. En una entrevista a l'agència EFE, Vila ha explicat que la connexió es farà amb un tren llançadora que passarà per l'estació de Sants.

Foment ha confirmat a TV3 que els contactes entre les dues administracions van en aquesta direcció i que s'hauran de concretar en la pròxima reunió que tindran al setembre

Segons Vila, ja hi ha diverses empreses que s'han interessat per la connexió, que creu que seria rendible a 6 euros el trajecte.

Els trens passaran cada quart d'hora i enllaçaran la T1 amb l'estació de Sants en 19 minuts i amb el passeig de Gràcia, en 25.

En un futur, la llançadora s'allargaria fins a l'estació de l'AVE de la Sagrera.

Esperant els trens

El forat on ha d'anar l'estació de tren de la terminal T-1 de l'aeroport del Prat fa temps que està fet, però la falta de diners manté parat aquest projecte i també el de la nova estació de la T-2.

Per desencallar-ho, la Generalitat va proposar fa un any al Ministeri de Foment prioritzar l'accés ferroviari de la T-1 a través d'un tren llançadora que unís la terminal nova amb l'estació de Passeig de Gràcia passant per Sants i que pogués entrar en funcionament l'any 2017. Oferta que el conseller Santi Vila ha anunciat que ha estat acceptada. Havia de costar uns 217 milions, però encara no hi ha calendari.

El metro, el 2016

La Generalitat ja va anunciar que connectaria l'aeroport amb Barcelona per metro. Serà mitjançant la línia 9 en un trajecte entre el Prat i la Zona Universitària.

Tot i elogiar l'L9, Vila considera que la llançadora oferirà una millor solució per connectar el centre i l'aeroport ja que serà un sistema més ràpid.

VÍDEOS RELACIONATS