62 morts a Rússia en l'accident d'un Boeing 737 de la companyia de baix cost FlyDubai

Tots els ocupants de l'avió, un Boeing 737, han mort quan l'aparell s'ha estavellat mentre sobrevolava l'aeroport de Rostov del Don
62 morts a Rússia en l'accident d'un Boeing 737 de la companyia de baix cost FlyDubai
Rússia

62 morts a Rússia en l'accident d'un Boeing 737 de la companyia de baix cost FlyDubai

Tots els ocupants de l'avió, un Boeing 737, han mort quan l'aparell s'ha estavellat mentre sobrevolava l'aeroport de Rostov del Don
Redacció Actualitzat
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge

Un avió de la companyia de baix cost FlyDubai, amb 62 persones a bord, s'ha estavellat aquesta matinada a l'aeroport de Rostov del Don, al sud de Rússia. No hi ha hagut supervivents.

En l'aparell, un Boeing 737, hi viatjaven 55 passatgers, quatre d'ells menors, i 7 tripulants que han mort quan l'aparell s'ha estavellat contra el terra, a uns 250 metres de la pista d'aterratge.

Entre les víctimes mortals del vol FZ 981 de Fly Dubai hi ha dos ciutadans espanyols que formaven part de la tripulació. El ministeri rus de Situacions d'Emergència ha confirmat que les dues víctimes amb nacionalitat espanyola són Alejandro Álava Cruz, nascut a Tenerife, i Xavier Alejandro Curbelo Caro, nascut a Las Palmas. Eren el copilot i el cap de cabina de passatge del vol.

El comandant de l'aparell era grec i la resta de la tripulació era de Rússia, Colòmbia, el Kazakhstan i les illes Seychelles. Segons han confirmat fonts diplomàtiques, el cònsol honorari a la ciutat de Rostov ja està a l'aeroport per fer-se càrrec de les dues víctimes espanyoles.

Pel que sembla, tots els passatgers del Boeing eren ciutadans russos que tornaven de passar uns dies de vacances a Dubai, la ciutat més important dels Emirats Àrabs.

S'investiguen les causes 

El president de la companyia FlyDubai ha descartat en roda de premsa que un explosiu hagi fet caure l'aparell. També ha dit que el pilot del vol FZ 981 no va enviar cap missatge de socors a la torre de control.

Segons han confirmat els experts que treballen en el lloc de l'accident, l'avió no intentava la maniobra d'aterratge en el moment de l'accident com s'havia informat en un primer moment, sinó que el pilot intentava sobrevolar de nou l'aeroport a l'espera que milloressin les condicions meteorològiques.

Les mateixes fons asseguren que, fins aquell moment, tot semblava normal dins l'aparell i que els pilots s'havien comunicat amb la torre de control per anunciar-los que tornaven a fer una altra volta. Abans de xocar contra el terra, hi ha hagut una forta explosió.

Precisament, les condicions meteorològiques formen part de les hipòtesis que estudien els serveis d'emergència. "O bé es tracta d'un error del pilot relacionat amb el mal temps o es tracta d'una fallada tècnica", segons ha explicat la portaveu del comitè d'investigació, Oksana Kovrizhnaya, a l'agència de notícies Interfax.

En el moment de l'accident, una densa boira cobria l'aeroport i també hi bufaven fortes ràfegues de vent de fins a 70 quilòmetres per hora. De fet, l'avió havia estat més de dues hores volant a l'espera que milloressin les condicions meteorològiques per poder prendre terra.

Flightradar24, una organització que fa seguiment de vols a tot el món, ha dit que el Boeing 737 ha agafat altura i després ha caigut bruscament a una velocitat de 21.000 peus per minut.

Les autoritats russes descarten un possible incendi com a causa de l'accident, i confirmen que l'explosió que s'ha vist en el moment de l'accident s'ha produït quan el Boeing s'ha estavellat contra la pista d'aterratge. Una càmera de seguretat propera a l'aeroport ha captat el moment del sinistre.

 

Poc abans de l'accident el vol de Fly Dubai, un altre vol de la companyia russa Aeroflot ha renunciat a aterrar a Rostov després de tres intents fallits.

Més d'un centenar d'efectius dels serveis d'emergència russos treballen a la zona del sinistre. Ja s'ha localitzat les dues caixes negres de l'aparell. Els serveis d'emergència treballen en la localització de restes de l'avió i també de les víctimes de l'accident, que podrien estar escampats en un radi de 200 metres al voltant del lloc de l'accident.

El Boeing 737 havia fet el seu primer vol l'any 2010 i el passat mes de gener va passar un control de manteniment a Jordània.

L'aeroport de Rostov del Don, un dels més grans del sud de Rússia, manté paralitzada l'activitat i els avions que havien d'aterrar-hi es desvien a la ciutat de Krasnodar.

 

 

 

VÍDEOS RELACIONATS