40.000 passatgers de Ryanair afectats per la vaga de personal de cabina

La vaga es fa a Espanya, Bèlgica, Holanda, Portugal, Itàlia i Alemanya, i de moment ja hi ha 36 vols anul·lats al Prat i 8 a Girona

RedaccióActualitzat

Aquest divendres la companyia aèria irlandesa Ryanair s'ha vist obligada a cancel·lar 160 vols a tot Europa per la vaga de 24 hores dels tripulants de cabina, que s'acabarà a les 12 d'aquesta nit. 

L'aturada, anunciada fa tres setmanes, es fa a Espanya, Bèlgica, Holanda, Portugal, Itàlia i Alemanya, i es calcula que afectarà més de 40.000 passatgers. A Alemanya també fan vaga els pilots, cosa que pot fer augmentar les cancel·lacions fins a 250 vols, segons va admetre la companyia aquest dijous.

8 a Girona i 36 a Barcelona

De moment, hi ha 64 vols cancel·lats amb origen o destí a Espanya. Els més afectats són els aeroports de València i Palma.

 

Notícia relacionada: FACUA i OCU, en peu de guerra amb Ryanair per la nova política d'equipatge de mà

A Catalunya, segons la web de la companyia, de moment ja n'hi ha 8 d'anul·lats a Girona, entre els quals les connexions amb Düsseldorf i Berlín, i a l'aeroport del Prat ja se n'han cancel·lat 36. L'aeroport de Reus no presenta cap afectació.

D'aquests vols, i segons la informació disponible a la web d'Aena, a Girona s'han anul·lat 4 vols de sortida: els de Düsseldorf, Brussel·les, Kaunas i Londres; i a Barcelona, 18: els de Berlín, Colònia, Hamburg, Brussel·les, Màlaga, Sevilla, Vigo, Budapest, Milà, Bèrgam, Roma, Venècia, Vilnius, Porto, Londres i Manchester.

 

Notícia relacionada: Denuncien Ryanair per coaccions als treballadors per la vaga del 25 i 26 de juliol

Acusacions creuades

La companyia, per boca de Peter Belew, director d'operacions, ha qualificat la vaga d'"irracional", mentre que un sindicat belga, el CNE, ha acusat Ryanair d'"irresponsable" per no haver cancel·lat més vols:

Peter Belew: "Considerem aquesta vaga irracional i poc d'acord amb els avenços que ens pensàvem que havíem fet."

Sindicat CNE: "No cancel·lant prou vols d'acord amb la vaga, Ryanair es comporta de manera irresponsable, i podria generar tensions i inseguretat entre el personal dels aeroports, l'empresa i els passatgers implicats."

Contractes segons la llei irlandesa

Una de les principals demandes dels treballadors és que la companyia no faci els contractes d'acord amb la legislació d'Irlanda, on té la base, sinó amb la de cada país en què viuen.

En aquest sentit, la comissària europea d'Afers Socials, Marianne Thyssen, que aquest dimecres es va reunir amb el fundador de Ryanair, Michael O'Leary, va dir que l'empresa hauria d'aplicar la legislació comunitària, que en teoria prohibeix aquest tipus de contractacions:

"El respecte pel dret comunitari no és una cosa que els treballadors haurien de negociar, ni una cosa que es pugui fer de manera diferent d'un país a un altre."

Notícia relacionada: Ryanair s'oblida de firmar 190 xecs de compensació i els clients no els poden cobrar

Deu hores de negociació

En el cas d'Espanya, els treballadors reclamen millores en les condicions laborals i que la companyia reconegui els sindicats com a representants dels treballadors, cosa que de moment no ha fet.

Després d'una negociació de deu hores, aquest dijous els sindicats han denunciat que els representants de l'empresa s'han aixecat de la taula sense acceptar cap proposta, malgrat la mediació del Ministeri de Treball.

A més a més, es queixen que Ryanair és intransigent i que vol negociar tres convenis diferents per a una sola empresa.

Notícia relacionada - setembre 2017: Ryanair hauria anul·lat vols per la fugida de pilots a Norwegian

ARXIVAT A:
Aeroports
Anar al contingut