15 noves línies de busos ràpids garantiran la connexió entre estacions el 2018
L'objectiu, segons el conseller de Territori, és afavorir la intermodalitat i garantir una velocitat comercial de punt a punt
Una nova xarxa de quinze línies d'autobusos ràpids entrarà en servei a partir de l'any que ve per millorar les connexions entre les diverses xarxes de transport existents a les principals zones urbanes del país.
Els nous busos ràpids connectaran les estacions de ferrocarril (metro, FGC, Rodalies i Regionals) amb altres línies d'autobús que ja funcionen, com la xarxa Exprés.cat.
L'objectiu, segons ha explicat el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, en una entrevista a l'agència ACN, és operar "en punts amb demanda acreditada i apostar per la velocitat comercial". Segons Rull, si la xarxa Exprés.cat garanteix la mobilitat a velocitats comercials "de punt a punt", la nova xarxa BRCAT vol afavorir la intermodalitat i la capil·laritat entre els sistemes d'autobús i els ferrocarrils.
El conseller ha explicat que un dels primers serveis de la nova xarxa BRCAT serà la connexió entre Castelldefels i Cornellà de Llobregat a través d'un carril bus segregat que circularà per la C-245 i que "permetrà relligar aquestes grans ciutats i connectar entre el tren i el metro". Així, es podrà reduir 15 minuts el temps de trajecte.
Altres punts on el Departament de Territori i Sostenibilitat ha detectat demanda potencial d'aquest servei BRCAT són la connexió entre Barcelona i l'eix de la riera de Caldes (Caldes de Montbui, Palau-solità i Plegamans i Mollet).
També línies com la de Corbera de Llobregat o Molins de Rei, que entren a Barcelona per la B-23, un tram en què la Generalitat ha demanat al govern espanyol un carril bus. O les zones entre Blanes i Lloret de Mar i entre Girona i Salt.