15 noves línies de busos ràpids garantiran la connexió entre estacions el 2018

L'objectiu, segons el conseller de Territori, és afavorir la intermodalitat i garantir una velocitat comercial de punt a punt
15 noves línies de busos ràpids garantiran la connexió entre estacions el 2018
Barcelona

15 noves línies de busos ràpids garantiran la connexió entre estacions el 2018

L'objectiu, segons el conseller de Territori, és afavorir la intermodalitat i garantir una velocitat comercial de punt a punt
Redacció
La nova xarxa connectarà xarxes de transport ja existents, com la Exprés.cat

La nova xarxa connectarà xarxes de transport ja existents, com la Exprés.cat

Una nova xarxa de quinze línies d'autobusos ràpids entrarà en servei a partir de l'any que ve per millorar les connexions entre les diverses xarxes de transport existents a les principals zones urbanes del país.

Els nous busos ràpids connectaran les estacions de ferrocarril (metro, FGC, Rodalies i Regionals) amb altres línies d'autobús que ja funcionen, com la xarxa Exprés.cat.

L'objectiu, segons ha explicat el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, en una entrevista a l'agència ACN, és operar "en punts amb demanda acreditada i apostar per la velocitat comercial". Segons Rull, si la xarxa Exprés.cat garanteix la mobilitat a velocitats comercials "de punt a punt", la nova xarxa BRCAT vol afavorir la intermodalitat i la capil·laritat entre els sistemes d'autobús i els ferrocarrils.

El conseller ha explicat que un dels primers serveis de la nova xarxa BRCAT serà la connexió entre Castelldefels i Cornellà de Llobregat a través d'un carril bus segregat que circularà per la C-245 i que "permetrà relligar aquestes grans ciutats i connectar entre el tren i el metro". Així, es podrà reduir 15 minuts el temps de trajecte.

Altres punts on el Departament de Territori i Sostenibilitat ha detectat demanda potencial d'aquest servei BRCAT són la connexió entre Barcelona i l'eix de la riera de Caldes (Caldes de Montbui, Palau-solità i Plegamans i Mollet).

També línies com la de Corbera de Llobregat o Molins de Rei, que entren a Barcelona per la B-23, un tram en què la Generalitat ha demanat al govern espanyol un carril bus. O les zones entre Blanes i Lloret de Mar i entre Girona i Salt.