1.354.000 catalans van connectar amb el "Jo pregunto", líder també a Twitter

#JopreguntoTV3 va ser líder de conversa amb 57.000 tuits
1.354.000 catalans van connectar amb el "Jo pregunto", líder també a Twitter
Manresa

1.354.000 catalans van connectar amb el "Jo pregunto", líder també a Twitter

#JopreguntoTV3 va ser líder de conversa amb 57.000 tuits
Redacció

El nou format d'entrevista al president de la Generalitat, "Jo pregunto", ha revolucionat també les xarxes socials. L'etiqueta #JoPreguntoTV3 ha estat "trending topic" mundial en tercera posició. A Espanya ha liderat el rànquing, amb més de 57.000 tuits, segons Kantar Media. Fins a 9.064 usuaris únics han piulat sobre l'emissió.

També s'han rebut més de 5.400 missatges de WhatsApp per enviar preguntes al president Carles Puigdemont.

En aquest mapa es pot veure la conversa a la xarxa des de les nou de la nit i fins a uns minuts abans de tancar el programa:

 

I aquest és el mapa de calor de tots els tuits acumulats a tot el món:

El programa ha liderat la conversa social entre els programes de televisió de totes les televisions catalanes i espanyoles la nit de diumenge. L'entrevista ha arribat a tenir un pic del 49 % de share social. És a dir, de tots els usuaris que estaven parlant sobre programes de televisió a Espanya, un 49% ho feia sobre l'entrevista ciutadana a Puigdemont.

El minut d'or ha estat a les 23.38, amb 658 tuits. Ha coincidit amb la intervenció Carmen Penacho sobre el bilingüisme, que ha estat molt comentada.

L'etiqueta #JoPreguntoTV3 ha generat nombroses preguntes al president, algunes de les quals s'han pogut sentir en el programa i han obtingut resposta. En la conversa generada, quatre termes han destacat per sobre de la resta: "català", "castellà", "pública" i "concertada", en referència al debat sobre el bilingüisme i l'escola a Catalunya.

Aquí podeu veure el núvol de tags amb els termes més mencionats durant la nit:


1.354.000 catalans connecten amb el "Jo pregunto"

A la televisió, el "Jo pregunto" va ser el programa més vist del dia, després dels dos telenotícies. Més d'un milió 300 mil catalans van arribar a veure el programa. Al llarg de les més de tres hores, l'audiència mitjana va ser de més de 400.000 espectadors i un 16% de quota de pantalla.